Friday 19 August 2011

جنبشمان را پویا تر از گذشته پیش خواهیم برد




دعوت از پیشکسوتان «بالاترین» برای ایجاد صفحه ای در فیسبوک/یک راه کار عملی به پیشنهاد کاربران که پویایی را به جنبش بر می گرداند

روز گذشته از کاربران بالاتربن دعوت کردم تا راه کار های عملیشان را بازگو کنند تا بتوانیم روح تازه ای در کالبد جنبش آزادی خواهیمان بدمیم (آدرس لینک: http://balatarin.com/permlink/2011/8/18/2670221 ).
حمایت خوبی از طرف دوستان بالاترینی صورت گرفت و ایده های بسیار جالبی هم مطرح شد. ایجاد صفحه ای در فیسبوک به مدیریت خود بچه های بالاترین یکی از این ایده ها بود که اکثریت در مورد آن اتفاق نظر داشتند. عزیزان پیشنهاد کردندکه پیشکسوتان بالاترین و کسانی که اعتبار زیادی در بین بچه های بالاترین دارند و شناخته شده اند باید این صفحه رو ایجاد و مدیریت کنند تا مورد مقبولیت دوستان قرار بگیرد .


 اما فواید داشتن همچین صفحه ای چی می تونه باشه: (نقل از نظرات کاربران)
1. ایجاد یک شبکه ی اجتماعی عظیم که غیر از کاربران بالاترین هم می توانند در آن دخیل باشند .
2. سازمان دهی اعتراضات بی هزینه و اطلاع رسانی سریع آن در میان مردم که بسیار مفید است، هم از نظر روحیه بخشی و هم از نظر تبلیغاتی  (به عنوان مثال یکی از کاربران پیشنهاد تجمع های روزانه ی کوچک زیر 1000 نفر را دادند، در این گونه اعتراضات می توان چند ساعت زود تر از طریق شبکه اطلاع داد که مثلاً در یکی از ایستگاه های مترو اعتراض چند دقیقه ای داشت  )
3. استفاده از جامعه ی آماری بزرگتر و بر گزاری نظر سنجی ها ی مهم ، به عنوان مثال انتخاب شعاری جدید و فراگیر برای جنبش و اپوزوسیون
4. ایجاد پویایی بیش از پیش مردم  و دخیل کردن آن ها در راه مبارزه تا آزادی که بسیار می تواند روحیه بخش باشد و حس پویایی را به میان مردم باز گرداند.
این ها چندی از دلایلی بود که توسط دوستان بیان شده. پیشنهادات بسیار زیبای دیگری هم وجود دارد مثل درخواست از بالاترین برای ایجاد محیطی برای چت که بتوان از طریق آن به  بحث و گفتگو نشست. پیشنهاد می کنم حتماً نگاهی به نظرات دوستان بیاندازید و آن ها را  بخوانید تا باورتان شود بذر امید کماکان  در دل تک تک بچه ها وجود داره و ذره ای از پا نه ایستاده اند و جنبش آزادی خواهی مردم ذره ای کمرنگ نشده.
از کاربران قدیمی سایت ، دوستانی مانند Germany, andisheh, omid_farda  و  کسانی که برای ما عزیزند و حضورشان اعتبار بالاترین است دعوت می کنم که در صورتی که این کار را مفید می بینند قدمی برایش بر دارند و اعلام آمادگی کنند و اگر هم زیاد با این کار موافق نیستند و یا آن را شدنی نمی دانند ما را از راهنمایی هایشان محروم نکنند. باز هم می گویم « چیزی که ما فراموش کرده ایم این است که ما بالاترینی ها خود یک شبکه اجتماعی عظیم هستیم که صدایمان از خیلی ها بلند تر است. پس چرا از این تواناییمان استفاده نمی کنیم؟ چرا منتظر آنیم که کسی مانند امیر ارجمند بیاید حرفی بزند تا ما یا پیرو او باشیم یا به راهپیمایی های سکوتش بتازیم!» باورمان این است که این تنها اندکی از تواناییمان است پس همراه شوید عزیزان.    

                                                                                                                        به امید آزادی 

1 comment:

  1. من یک پیشنهاد دارم. ایجاد یک پتیشن برای شمارش کسانی که با جمهوری اسلامی مخالفند.
    نباید چند گزینه ای باشه تا ماموران اطلاعات و بسیج نتونند توش دست ببرند. فقط کسانی که مخالف جمهوری اسلامی اند یه رای برای خودشو و یا حتی اعضای خانواده شون که توانایی استفاده از اینترنت رو ندارند می دند.
    فکرشو بکنید ما با دلیل و مدرک بتونیم نشون بدیم که مثلا 1 میلیون نفر طی 6 ماه مخالفت خودشونو با این رژیم اعلام کرده اند.
    می تونیم در صورت موفقیت اولیه حتی از پارازیت و صدای امریکا هم کمک بخوایم برای به گوش مردم رساندن این قضیه.

    ReplyDelete