Tuesday 24 May 2011

!آزادی مطلق در ایران



رادان: وارد خانه‌ها می‌شویم و ماهواره‌ها را جمع می‌کنیم



جانشین فرمانده نیروی انتظامی پلیس جمهوری اسلامی گفت برای جمع‌آوری ماهواره‌ها مجوزهای لازم اخذ شده و پلیس به پشت‌بام‌ها و مراکزی که تجهیزات دریافت ماهواره به صورت آشکار در آنها وجود دارد وارد خواهد شد.

به گزارش ایسنا احمدرضا رادان روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اقدام به جمع‌آوری ماهواره‌ها از سال‌های گذشته مد نظر بوده اضافه کرد که پلیس همواره در ارتباط با این قضیه به «اخلاق» پایبند بوده است.
این در حالی است که براساس بسیاری از گزارش‌ها و مشاهدات شهروندان، جمع‌آوری دیش‌های ماهواره‌ای همواره با حمله و ارعاب همراه بوده است.
آقای رادان گفته است که برخورد پلیس با ماهواره‌ها ابتدا از جایی آغاز می‌شود که تجهيزات دريافت ماهواره «به صورت آشكاری نمایان باشد» و پس از آن ديش‌های سایر خانه‌ها نیز جمع‌آوري خواهد شد.
وی همچنین تصریح کرده که در هر منطقه‌اي كه بيشتر از اين تجهيزات استفاده شود «پليس آن منطقه را بيشتر مورد هدف قرار مي‌دهد و در اين رابطه نيز پليس بسيار جدي است
جانشین فرمانده پلیس با اشاره به اینکه مجوزهای لازم قضایی برای ورود به خانه‌ها از دستگاه قضا اخذ شده است اضافه کرده که «اگر صاحبخانه‌ها هم نباشند پلیس می‌تواند وارد خانه‌ها شود» و نیز «از آنجا که  مردم اجراي این قانون را از پليس خواسته‌اند، ما نیز اقدام می‌کنیم
این درحالی است که مطابق آمارهای غیررسمی بیش از ۶۰ درصد مردم از تجهیزات دریافت ماهواره استفاده می‌کنند و در سال‌های اخیر موضوع نفوذ وگسترش تاثیرگذاری شبکه‌های فارسی زبان در خانواده‌های ایرانی به یک دغدغه جدی  مسئولان ایرانی تبدیل شده است. چندی پیش در همین زمینه مدیر شبکه جهانی جام‌جم صدا و سیما گفته بود نفوذ شبکه‌های فارسی زبان در کشور زیاد بوده است و این شبکه‌ها آثار زیادی داشته‌اند که نمی‌توان آنها را کتمان کرد. همچنین عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما هم پیشتر گفته بود که ۳۰ درصد مردم در کشور ماهواره دارند.
رادان در بخش دیگری از سخنان خود و در ادامه سلسله حملات مسئولین جمهوری اسلامی به جن‌گیری و رمالی که این روزها باب شده است هم گفت برخورد با فالگيرها، رمال‌ها «به‌صورتی جدي در دستور كار پليس آگاهي و پليس امنيت قرار دارد
وی با بیان اینکه در اين رابطه باندهاي بزرگي متلاشي شده است اضافه کرد که «گروه‌هایی نیز در اين ‌رابطه شناسايي و دستگير شده‌اند و گروه‌هاي ديگری هم كه به عنوان گروه‌هاي خانگي محسوب مي‌شوند، شناسايي شده و در آينده بسيار نزديك دستگير خواهند شد
رادان در خاتمه سخنان خود به «بدحجابی» هم اشاره کرد و در این زمینه گفت که گشت‌های پلیس در آماده‌باش کامل هستند تا با مساله‌ی «بدپوششی و بدحجابی» برخورد قاطع کنند.

No comments:

Post a Comment