Friday 26 February 2016

یه چند کلام با تو که رای دادی حرف دارم!

یه چند کلام با تو که رای دادی حرف دارم!


شاید مسیرمون جدا باشه، اما هر دو درد وطن داریم، هر دو ایرانی بهتر می خواهیم. بهت احترام می گذارم اما دو کلام بابهات حرف دارم. باز هم تلوزیون میلی داره از آب گل آلود ماهی می گیره و میگه مردم وفاداریشون و به رهبر و نظام نشون دادن. آگر با این حرف مشکلی نداری خب می تونی همین الان این صفحه رو ببندی! اما اگه مشکل داری پس گوش بده. می دونم خیلی ها رفتن رای دادن چون از افراطی گری خسته شدن، چون می دونن احمدی نژاد ها با روحانی ها هر چند کم اما فرق دارند. می دونم راضی نیستی از انتخاب بین بد و بدتر اما چاره ای نداشتی. اما شاید راه دیگه ای هم باشه!
از دل این انتخابات ها چیزی در نمیاد، من می دونم تو هم می دونی. ما فیلتری داریم به اسم شورای نگهبان، می دونیم هر کسی که زاویه داشته باشه با نظام از توش رد نمیشه. شورای نگهبانی که نصف اعضاش و مستقیم رهبر انتخاب می کنه و نصف دیگرش و رئیس قوه قضائیه که خودش منصوب رهبری هستش. اصلا بیا بهترین سناریور و در نظر بگیریم، مجلس ششم و دولیت خاتمی خوبه؟ همه اصلاح طلب بودن اما بازم کار خاصی نتونستن بکنن. آره بهتر از احمدی نژاد بود اما تو اصلش که فرق نداشت، داشت؟ قتل های زنجیره ای یادته!
حتی اگه می تونستیم مجلس مردمی داشته باشیم و آزادانه انتخابش کنیم، آخر سر مصوباتش و باید شورای نگهبان تائید کنه! یادته که شورای نگهبان از کجا می یاد! اگه جلو اونم واستن مثل مجلس ششم، بعد حکم حکومتی میاد! خوب شاید بگی این که همش شد روضه، حالا راه حلش چیه؟!
من نه طرف دار هرج و مرج و جنگم نه طرف دار انقلاب و آشوب. ما یک انقلاب کردیم و هنوز داریم تاوان پس میدیم، اما طرفدار دموکراسی واقعی و حق رایم. می دونی مشکل چیه؟ ما فقط یه هفته مونده به انتخابات یاد سیاست میافتیم، بقیه روزای سال و داریم فحش میدیم به عرض و طول حکومت! باید یاد بگیریم که مبارزه مدنی یه روز در سال نیست. با همین تفکر اشتباهمون موقعش که میشه دنبال یکی می گردیم که پشتش صف بکشیم بعد نتیجه اش این شده که از افرادی که تو مجلس یکم داشتیم رسیدیم به جایی که باید به موحدی کرمانی رای بدیم که جنتی رای نیاره!
دردت این باشه که انتخاب آزاد داشته باشی. به اونی که رای دادی ازش بخواه که این سیکل معیوب رو عوض کنه، نظارت استصوابی و تغییر بده. ازشون بخواه به جای اینکه حرف های خامنه ای و اونجوری که به نفع خودشون تفسیر کنن و بعد توی روزنامه هاشون تیتر کنن درد واقعی رو بگن. حد اقل اذعان کنن که مشکلی هست و انتخابات آزاد نداریم. در غیر این صورت بدون که داری عروسک خیمه شب بازی اونا میشی، بدون که اونا فقط دغدغه رسیدن به قدرت دارن نه تو رو، بدون که داری به مانند قبیله ای تو افغانستان و پاکستان عمل می کنی که هر چی ریش سفیدشون میگه اونا هم می گن چشم. من می دونم تو این نیستی، من می دونم تو نمی خوای جهان سومی باشی. حداقل به حرف هام فکر کن.

K1

هفت اسفند  نود و چهار 

No comments:

Post a Comment