Pages

Wednesday 22 February 2012

! بیداری اسلامی آمد و اعتقاد اسلامی خوابید



کراوات های امدادگر و عمامه های نظاره گر! باید نوشت «سکولاریسم» و خواند «نجات دین از سیاست»!

لازم نیست هر شب سجده ی نماز رختخوابت باشد تا دریابی وضعیتِ دین در این دیار اسفناک است! 33 سال پیش انقلابی به ثمر نشست و نام اسلامی بر آن نهادند به این امید که مدینه فاضله را اینجا بسازند ، بیداری اسلامی به سراغمان آمد و سیاست ما شد عین دیانت ما! آن روز ها بساط برادر و خواهر ها به غایت پهن بود و برای اطمینان از بر قراری حجاب در خیابان ها پیشانی دختران این مرز و بوم را با پونز آذین می بستند! روز به روز بر دینداران افزوده شد، هر شب قاشقی داغ می شد و بر پیشانی ها آرام می گرفت تا جای مهر اثباتی باشد بر مناجات های مستمر! روزگار گذشت و خیابان های شهر امن شد! ایست های بازرسی و گشت های ارشاد لحظه ای از مردم غافل نمی شدند، با این حال یک جای کار می لنگید، هیچ کس نفهمید چرا شلوار های برمودا جای چادر ها را گرفت، چادر هایی که در زمان حکومت کافران تعدادشان بیشتر بود!  این گونه شد که شک کردیم و با خود گفتیم آیا بیداری اسلامی آمد و اعتقاد اسلامی خوابید؟! هاله ی نور می دیدیم و عاقبت بد حجابی را زلزله دانستیم، اجازه دهید تعارفات را به کنار بگذارم، دین را مسخره کردیم و آن آلت دستی شد برای عده ای معمم قدرت طلب که اعتقادات مردم را به هر مهملی گره می زدند تا از آن ها سوء استفاده کنند. نتیجه آن شد که بسیاری از فرزندان این انقلاب بی دین شدند، همان انقلابی که نامش اسلامی بود!
دموکراسی در گرو سکولاریسم است و در آن شکی نیست، دین محوری در سیاست های کلان نا خواسته باعث پایمال شدن حقوق شهروندان خواهد شد و برای درک بهتر عقوبت های حاصله از آن می توان لحظه ای خود را جای یکی از اقلیت مذهبی قرار داد! شاید این نگرش از دموکراسی معترضانی هم داشته باشد اما بی شک هیچ کس نمی تواند بر این واقعیت اذعان نکند که با سکولاریسم دین از بسیاری از لطمات مصون خواهد ماند. فارغ از تائید و یا تقبیح این اقدام باید گفت سال 88 و اعتراضات پیش روی آن همراه بود با سکوت های معنی دار عده ی کثیری از چهره های دینی و مذهبی برای عدم موضع گیری و طرفداری از طیف خاصی در این قائله ی سیاسی که نشان از این موضوع داشت که آن ها به خوبی فهمیده اند که دین از طریق سیاست می تواند لطمات زیادی را متحمل شود. حال جالب این جاست که عده ای کافر و بی دین و به تعبیری غربی و یا غرب زده ، تنها در اندیشه هایشان ایران آزاد را سکولار می بینند و برای آن مبارزه و تلاش می کنند ، اما قیمان اصلی دین به فکر نجات آن نیستند! واقعیتی جالب که غیر قابل کتمان است این است که دو طرز تفکر متفاوت و نه لزوماً مخالف هدفشان در یک نقطه مشترک تلاقی خواهد داشت، پس لزوم همگامی بیشتر خود نمایی می کند.
باید یاد آور شد که اصولاً کم سوادی و یا دانش ناکافی در معقولات متفاوت باعث می شود که درک درست و تصمیم گیری های مفید از مهلکه فکری افراد فاصله گیرد. پافشاری بر این مطلب را می توان با یک سوال بیشتر نمایان کرد : ایران با یک جامعه ی 80 میلیونی و غالباً مسلمان و شیعه چقدر سکولاریسم و مزایا آن را می شناسد؟ شاید اغراق نباشد اگر بگوییم اکثریت یا به کل با این مفهوم نا آشنا هستند یا درک ناقصی از آن دارند. این امر بدیهیست که سبب شود آن فرد مذهبی که سکولاریسم را برابر با بی بند و باری می بیند نتواند سنگ رسیدن به آن را به سینه بزند. بنابراین دست یابی به این مهم ، کاری ساده نیست و قطعاً در بازه ای زمانی کوتاه جواب نخواهد و نیاز به کاری فرهنگی و آگاهی بخشی دارد.
سخنم را با دعوتی به پایان می برم! هر یک از ما، چه دین دار و چه بی دین باید بدانیم که سکولاریسم از ملزومات نجات سیاسی و مذهبیست، بنابراین باید برای دست یابی به آن تلاش کنیم و سعی کنیم اندیشه هایمان را به اشتراک بگذاریم تا آن روز ها زیبای کشیده شده در رویا هایمان را به چشم ببینیم. 90/12/03 k1

                                                                                           «به امید آزادی»


3 comments:

  1. برادر جان , ایرانی جماعت دوس داره عامیانه بهش حرف بزنن . وقتی بهش بگی سکولاریسم میگه این جوجه فوکولی اومده برا من خارجی در میکنه . باید بهش بگی بابا ما میگیم اخوندا جاشون تو کوزه هست تا هم یه کم بخندن هم حالیشون بشه . حالا بگو بازم سکولاریسم , سیستم لاییک یا جدایی دسن از سیایت , بابا ماها نوفهمیم, شما ها کی میخوان بفهمین

    ReplyDelete
  2. درود بر خلیج ارومیه(دریاچه اورمیه)
    درود بر خلیج العربی
    مرگ بر خلیج پارس=خلیج فارس=خلیج کورش=خلیج سگ

    سوال ما این است که کلمه خلیج عربی است یا پارسی ؟
    اگر عربی است (که واقعا عربی است) پس چرا پارسها ان را بکار می برند؟منظور من چرا این کلمه یا کلمه های دیگر را از فرهنگ ناب عربی میدزدند و یا غارت میکند؟ایا این نوعی دزدیدن فرهنگی از فرهنگ دیگر نیست؟
    پس نتیجه میگیریم که دو کلمه خلیج العربی هر دو عربی هستند.
    اما دو کلمه خلیج فارس یکی عربی و دیگری پارسی است.

    درود بر کشور ترکیه
    درود بر خلیج اورمیه

    براستی چه خوش گفت فردوسی سگ سخن(پارس سخن):
    پارس (فارس) اگر سگ کبیر (کورش کبیر) شود اخر توله سگ (پارس سگ) است.

    ز شیر سگ خوردن و سگ ؛ فارس را بجایی رسیدست
    که تاج استخوانی کند ارزو
    تفو بر تو ای سگ کبیر(کورش کبیر)
    که با خواهرت ازدواج میکنی؛ مادرت رو حامله میکنی و پدرت رو میکنی!
    منظور من دریاچه ارومیه است ای برادر
    چرا ادب نداری وبی خودی عین سگ واو واو می کنی
    اگر دریا چه ارومیه نفت و سگ ماهی داشت شما اسمش را خلیج فارس میگذاشتید
    الحمدا... اب شور داردوهیچ سگی جرات شنا کردن درون اونو ندارد
    چرا خیلی عصبی می شی وزبان به فحش دادن می افتید
    ادم با فرهنگ که دارای تمدن کورشی است که فشح و ناسزا نمی گوید
    من وقتی میگویم گورش کبیر(س.ک) که با خواهرش ازدواج کرده؛مادرش رو حامله کرده وبه پدرش که خواهر مادرش تجاوز کرده ؛دلیل من بر مبنای کتابهای یونانی؛ رومی؛قبرسی می باشد(اگر میخواهی من می توانم لینگ های انها رو به تو بدم)
    چرا که دور برویم؛ بهترین دلیل برای این موضوع: فیلم ۳۰۰ که بر مبنای تاریخ کهن یونانی ساخته شده است؛ به وضوح شخصیت داریوش یا کورش را نشان می دهد
    ونشان می دهد که ایرانیان منظورم پارسیان چه سگهای ولگرد وحشی هستند که فقط وفقط یا واو واو مکنند یا گاز.تقصیری هم ندارند چون ذات؛منش؛خصلت وطبع سگها همین است وبس.
    لااقل وفا بودنتون رو از سگ یاد بگیرید که اصالتتون رو نشون بده.
    اگر واقعا به کورش کبیر(س.ک) وفا دار هستید؛مانند کورش کبیر(س.ک)با خواهرت ازدواج کن ومادرت رو حامله کن و به پدرت که خواهرمادرت است تجاوزکن .
    چگونه می شود که کورش کبیر(س.ک) به پدرش تجاوز میکند بعد منشور می نویسد.
    در ضمن؛ما دوست نداریم سگهای ولگرد وحشی وارد خاک اذربایجان یا ترکیه شوند وپرسه بزنید که پناهنده شوند.
    بهتره برید کشورهای چون ژاپن؛کره؛تایلند؛ چین ومغولستان چون انها خیلی گوشت سگ دوست دارند و بلدند که چگونه شما را ادم کنند.به عنوان نمونه : مغول ها وقتی به ایران حمله کردند بد طوری این سگ های ایرانی را به خاک وخون کشیدند. چونکه عاشق گوشت سگ بودند و بهترین گوشت سگ را در ایران دیدند.
    نمی دانم که اعراب غیور چه کاری با این سگ های ایرانی(پارسی) کرده که یاد حمله دلیرانه اعراب را به خاک مجوس(نجس شده ) را هرگز فراموش نمی کنند.
    اگر ادم نشوید واز حالت سگ بودن؛ وحشی بودن و مجوس بودن خودتان در نیاید وهمچنین پایبند به سگ کبیر(کورش کبیر مجوس) باشید؛
    مطمعنا ما ملت همیشه قهرمان ترک کاری با شما می کنیم تاریخی:که یاد حمله اعراب را همیشه از ذهن تان خالی کنید و به یاد کار فراموش نشده (Forever)تاریخی ما بیافتید.
    برای اینکار شما سگ های ولگرد وحشی مجوس نجس شده را در چرخ گوشت گذاشته وبعد روی ان اسید صد در صد خالص تازه کشف شده ازاستوانه سگ کبیر(کورش کبیر) ریخته تا هوای پاک دنیا را پاک ونانجس کند.


    در پایان ما ترکان؛اعراب؛کردها؛لرها وبلوچ ها متحدیم
    دورد بر خلیج ارومیه(دریاچه ارومیه)
    درود بر خلیج العربی(خلیج همیشه عرب)Forever Arabian Gulf

    ReplyDelete
  3. خلیج پارس حقیقتی چندین هزار ساله است و با خزعبل گویی ها و فحاشی ها نمی توان تاریخ را به تحریف کشید

    درود بر ایرانیان، درود بر سرزمین پارس، پاینده کوروش که نامش خاریست بر چشم حسودان

    زنده باد ایران

    http://iraniangreenvoice.blogspot.com/2011/11/blog-post_15.html

    ReplyDelete